Orienteringsmøde om menighedsrådets arbejde

Hvornår

14. maj 2024
19:00

Kunne du tænke dig at høre om menighedsrådets arbejde og måske selv blive en del af det?

2024 er valgår for landets menighedsråd. Stiller du op til menighedsrådet, kan du få indflydelse på, hvad der fremadrettet skal ske i din lokale kirke. Lige fra børneaktiviteter, foredrag, musikliv, ansættelse af personale til de mange forskellige fællesskaber.

Der bliver afholdt orienteringsmøde om menighedsrådsarbejdet den 14. maj kl. 19.00 i Seest Sognehus, Kirketoft 2. Her kan du høre om, hvad det frivillige arbejde indebærer, stille spørgsmål og høre om hvad fremtidens opgaver kan være.

På mødet kan du også høre om, hvordan du som medlem af et menighedsråd kan være med til at gøre en forskel og aktivt medvirke til fællesskabet i sognet.

DAGSORDEN:

1. Velkomst
2. Dirigent
3. Orientering om menighedsrådets arbejde
4. Visioner, ønsker og ideer
5. Budget og regnskab
6. Orientering om valgforsamling
7. Antal kandidater, der skal vælges
8. Foreløbigt overblik

Tirsdag den 17. september er der valgforsamling, hvis man ønsker at stille op som kandidat til menighedsrådet.

Alle er velkomne.

Læs mere om menighedsrådsvalget i Kolding Ugeavis