Sogneeftermiddag: foredrag om Jacob A. Riis ved Museumsinspektør Mikkel Kirkedahl Nielsen

Hvornår

5. september 2023

Tilmeldinger

Tilmeldinger lukket

Ribe-fødte Jacob A. Riis (1849-1914) forlod Danmark på grund af ulykkelig kærlighed og endte med at ændre livet for millioner af fattige i New Yorks slum. Det gjorde ham til en stor berømthed i sin samtid. Jacob A. Riis er i dag anerkendt som en af de tidligste fotodokumentarister og stil journalistiske og socialreformatoriske forfatterskab. Selvom han var nær ven med både den amerikanske præsident Roosevelt og den danske kongefamilie, er der dog ikke mange danskere, der kender ham i dag. Derfor er der indrettet et museum i hans barndomshjem i Ribe.

Museumsinspektør og historiker Mikkel Kirkedahl Nielsen er en af de skabende kræfter bag museet og vil denne eftermiddag fortælle om Damarks måske mest betydningsfulde udvandrer og museet.

Kaffe og kage 30 kr.

Tilmelding her på siden eller til kirkekontoret tlf.: 75 52 47 07.

Sidste frist for tilmelding er mandag den 4. september.

Tilmeldinger

Tilmeldinger er lukket for dette arrangement.